Sibiu2010 – Orasul meu

Sibiul trebuie sa devina cel mai frumos oras din Romania.

BĂTAIE DE JOC: Cardul european de sănătate, o coală de hârtie

Posted by sibiu2010 pe august 19, 2008

Documentul oficial eliberat de CJAS Sibiu. Compară-l cu cel din UE, la GALERIE FOTO.

Cardul de sănătate pe care orice sibian ar trebui să îl aibă asupra lui atunci când apelează la servicii medicale din spaţiul UE este o treabă pur românească. În loc de cardul propriu-zis, care ar trebui să arate aproximativ ca un card bancar, sibienilor li se eliberează o coală A4, în limba română.

Casa de Asigurări de Sănătate nu a finalizat tipărirea cardurilor, deşi România este membră a Uniunii Europene de mai bine de un an şi jumătate. Celor care trec graniţa României, Casa de Asigurări de Sănătate le înmânează o coală de hârtie, care se cheamă cu mândrie „Certificat provizoriu de înlocuire a cardului european de asigurări de sănătate”. Problema nu ar fi atât de mare, dacă acest certificat ar fi scris într-o limbă de circulaţie internaţională. Însă aşa-zisul certificatul este scris în limba română, una total nefamiliară pentru majoritatea cetăţenilor UE.

„Doamne fereşte să mi se întâmple ceva prin Europa, că eu cred că de ruşine nici nu o să arăt nimănui Cardul meu European de Sănătate. Vestitul card este doar o foaie simplă, A4, 210×297 mm. Cică mi-au dat un certificat provizoriu de înlocuire a cardului european de asigurări de sănătate, pentru că acest card propriu-zis costă prea mult. Spuneţi-mi mie, cum să nu-ţi fie ruşine să arăţi o foaie A4, scrisă doar în română, fără traducere în nicio limbă de circulaţie internaţională, fără nicio dovadă că ar fi eliberată de o instituţie (serioasă) din România, pe post de card european de sănătate? Are doar o ştampilă urâtă şi o semnătură făcută în scârbă”,(preluare din sibianulonline)

Lasă un comentariu